Loubaresse

8 juni 2017 - Loubaresse, Frankrijk

vandaag weer een relatief korte rit, dus beslissen we niet de snelweg te nemen maar de national richting grens.Voor diegenen die naar Spanje gingen in de jaren 50 of 60 zal Le Perthus, welbekend overkomen.Het was toen een smalle grensovergang, nu nog steeds met vele winkeltjes van vanalles en nog wat.Ondanks de nabijheid van de autostrade is het er een drukte van jewelste.

Eenmaal in Frankrijk nemen we de A75 tot we op de middag Millau bereiken.Deze stad zouden we niet aandoen was er niet de prachtige viaduct gebouwd in de jaren 70 en nog steeds een technisch wonder.

We eindigen onze dagreis in Loubaresse, niets speciaals maar in de nabijheid gaan we een kijkje nemen aan het viaduct van Garabit.Deze brug werd gebouwd door Gustave Eiffel in 1884.Driehonderd man bouwde aan die brug die toen de hoogste van  de wereld was.Nu rijdt er over deze spoorwegbrug nog occasioneel een goederentrein.

Onze GPS geeft aan dat we op 815 km zijn van Brugge, dus denken we er aan om morgen in één trek door te rijden.

Nog bedankt aan iedereen die ons op onze reis heeft gevolgd.Wij hebben ervan genoten en hopelijk jullie ook, in ieder geval bedankt voor alle leuke reacties ....

Tot ziens,

Mimi & Luc

1. Vandergraesen André:
    9 juni 2017
    Welkom thuis in het natte België, eindelijk een zalige , gezapige regen voor onze hof! En drinken dat de plantjes doen!
    Bedankt, Luc en Mimi, dank zij jullie heb ik een heel ander Spanje leren kennen.
  2. Jean-Marie Bulthé:
    9 juni 2017
    Het was leuk om jullie te volgen op deze interessante reis.
    En het was super leuk om met jullie wat tijd door te brengen in Torrevieja en omgeving.
    Tot binnenkort in Brugge
  3. Greet Callens:
    11 juni 2017
    Hola Luc en Mimi,

Hartelijk dank voor jullie fantastisch reisverslag. Ik heb er echt van genoten! Ook de bijhorende foto's waren super!
    Welkom terug in België, en tot binnenkort! XXX