Chartres

16 mei 2017 - Chartres, Frankrijk

Kort na de middag komen we aan in Chartres.

Al van ver ziet men de kathedraal de stad domineren, blijkt dat bij helder weer de kerk tot 30 km ver te zien is.

Één koning slechts werd gekroond in Chartres : Hendrik IV, een kleurijk figuur, mijn favoriet, hij wenste dat elke familie op zondag kip kon eten.Wij doen het nog steeds!

De stad doet denken aan Brugge : kleine straatjes, brugjes, veel historische gebouwen.

Ons bezoek aan het huis van een plaatselijke "kunstenaar" was zeker de moeite : het huis van Raymond Isidore, Picassiette genaamd moet men zeker gezien hebben : gedurende 25 jaar scherven van porcelein verzamelen en dan verwerken in muren, plafonds en zelfs meubelen is verbluffend. ( Lut, we hebben voor jou info en veel foto's)

Het beste van ons dagje Chartres moest nog komen : om 22 uur begint op verschillende plaatsen in de stad een "mise en Lumière " dat het lichtfestival van Lyon misschien wel overtreft. Enig mooi !

Benieuwd of de volgende dagen even goed zullen zijn.Oh ja, nog vergeten te zeggen dat het hier lekker terrasjesweer is, santé !