Chartres

16 mei 2017 - Chartres, Frankrijk

Kort na de middag komen we aan in Chartres.

Al van ver ziet men de kathedraal de stad domineren, blijkt dat bij helder weer de kerk tot 30 km ver te zien is.

Één koning slechts werd gekroond in Chartres : Hendrik IV, een kleurijk figuur, mijn favoriet, hij wenste dat elke familie op zondag kip kon eten.Wij doen het nog steeds!

De stad doet denken aan Brugge : kleine straatjes, brugjes, veel historische gebouwen.

Ons bezoek aan het huis van een plaatselijke "kunstenaar" was zeker de moeite : het huis van Raymond Isidore, Picassiette genaamd moet men zeker gezien hebben : gedurende 25 jaar scherven van porcelein verzamelen en dan verwerken in muren, plafonds en zelfs meubelen is verbluffend. ( Lut, we hebben voor jou info en veel foto's)

Het beste van ons dagje Chartres moest nog komen : om 22 uur begint op verschillende plaatsen in de stad een "mise en Lumière " dat het lichtfestival van Lyon misschien wel overtreft. Enig mooi !

Benieuwd of de volgende dagen even goed zullen zijn.Oh ja, nog vergeten te zeggen dat het hier lekker terrasjesweer is, santé !

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lut:
    16 mei 2017
    Goed begonnen! Was blijkbaar ook een leuk herfstideetje geweest!
  2. Herman buur:
    16 mei 2017
    Maar wij gaan ook op reis. Een beetje dichter bij huis. Langs de Thierache rijden we naar de omgeving van Laon en logeren bij een boer.
    Wakker worden door hanengekraai en koeiengeloei vinden wij leuk.
  3. Vandergraesen André:
    16 mei 2017
    Unieke foto's, ik ben echt "mee" op reis, we genieten ervan!
  4. Herman buur:
    Zag er daar geweldig uit! Kon niet eerder reageren....mijn 4G is nu pas in orde
  6. Herman buur:
    20 mei 2017
    Hallo Buur en Buurin ,

Hier staan nog Orvallekes te chambreren of moet ik ze frigoriferen na al uw gezweet in Spanje. Volgende week wordt het hier keiheet gelijk in Spanje , et Viva Flandria