Lugo

23 mei 2017 - Lugo, Spanje

Van Oviedo naar Lugo stuurt de gps ons langs de autovia del cantabrio, de mooie autostrade die de Atlantische oceaan volgt en dan nog gratis is ook ! Af en toe zien we de baaien met ongerepte stranden voorbij gaan. we hadden een halte voorzien in Puerto de Vega, een prachtig vissersdorpje, maar voor we het wisten waren we de afslag al voorbij en kozen dan voor een ander dorpje, Tapia de Casariego, minder mooi maar toch de moeite.

We verlaten de kust en trekken landinwaarts richting Lugo dat we al in de vroege namiddag bereiken.

Het historisch centrum is volledig omringt door een eeuwen oude muur uit de tijd van de Romeinen en men zegt dat het de mooiste omwalling is in Spanje. Persoonlijk vinden we de muren in Ávila veel indrukwekkender en de stad ook veel mooier.

Lugo lijkt te lijden onder de crisis, weinig sfeer, weinig toerisme.

Hier in de omgeving, op 13 km van de stad, ligt een kleine tempel die heel speciaal moet zijn en die we morgen hopen te bezoeken.