Miranda do Duoro

27 mei 2017 - Miranda do Douro Municipality, Portugal

Opstaan en zich moeten haasten is niet echt wat je doet op vakantie, maar we hadden gisteren onze rondvaart op de Duoro geboekt voor de afvaart van 9 uur 's morgens. Het was de enige tocht die 2 uur duurt, de anderen maar 1 uur.Dus heel snel ontbijten en dan vlug naar de vertreksteiger.Samen met een vijftigtal kakelende Spaanse vrouwen, vertrokken we stroomopwaarts.Heel veel geleerd over de fauna en flora van de canyon, wel in het Spaans, maar zeker de moeite waard.Na de boottocht kregen we nog een glaasje porto en werd er nog een show vertoond met uilen en valken, we hadden voor ons geld !

Het stadje heeft ook nog een kasteel,verdedigingsmuren en een basiliek maar we zullen jullie deze keer de details besparen.

In de winkeltjes worden meestal lakens en badlinnen verkocht,de Spanjaarden komen hier blijkbaar hun voorraad opdoen, het moet gezegd, de prijzen zijn merkelijk goedkoper dan in Spanje .

Jean-Marie moet niet ongerust zijn, het slechte weer lieten we achter ons, we gaan nu stilaan naar het oostelijk meer zonnige deel van Spanje.

Nog zeggen dat dit deel van Portugal nog ongerept is en het toerisme hier nog niet zo fel heeft toegeslagen, zeker een regio dat men eens moet gezien hebben.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Herman buur:
    28 mei 2017
    Genieten en nadien vertellen bij meerdere Orvalletjes
  2. Luc & Mimi:
    28 mei 2017