Figueres

5 juni 2017 - Figueres, Spanje

Vanmorgen nog een laatste maal omgekeken naar het mooie dorp Vilafamés en dan richting Figueres.We moeten opletten want er is ook een Figueras in Asturië, als we daar naar toe gaan kunnen we aan een tweede ronde van Spanje beginnen.Dat is teveel van het goede.Indien we onze gps zo instellen dat we tolvrij rijden dan doen we er zeven uren over,met tolwegen maar vier uren, onze keuze is vlug gemaakt.

In België is het vrijaf maar hier niet, alhoewel het wel een feestdag is in Barcelona maar niet overal in Catalunya, begrijp er maar iets van.

We hebben redelijk druk verkeer maar geen files, dus komen we rond 14 uur aan in Figueres.Ons hotel ligt net naast de historische kern die al bij al niet,zo groot is.           Je merkt dat we in de stad van Salvador Dalí zijn, alle winkeltjes verwijzen naar hem.

Vandaag beperken we ons tot een verkenning van de stad, morgen staat museum bezoek op het programma, hopelijk is er in de musea airco want het wordt heet !

1. Lut:
    5 juni 2017
    Geniet morgen van jullie Dalidag! Sowieso de moeite!
    Surrealistische groetjes uit Kortenberg
  2. Chris:
    6 juni 2017
    Ik geniet steeds van de reflecties en - het moet gezegd - van de sprekende en mooie foto's. Blijkbaar zitten jullie nu aan de warme kant van Spanje en Catalunya.
    Zoals je kan vermoeden, houdt Dali voor jullie een mindblowing experience in petto. Als je tijd hebt, zoek ook eens het huis op aan de zeekant. Dat is op zichzelf (vanwege die ligging) reeds een verkenning waard.
    Hier vandaag niet (meer) heet: een zogenaamde kanaalrat zorgt (eindelijk) voor veel regen, maar het is hier toch wat koud (17°) en straks komt er fel onweer aan.
    Keep in touch.
    PS De echte Beach Boys treden op, in Knokke; benieuwd of Lippens als special guest gaat optreden. Dat zou wat zijn: the Beach Boys, featuring la Compagnie du Zoute ;-)

Groeten uit Brugge
  3. Jean-Marie Bulthé:
    6 juni 2017
    Als je tijd hebt, moet je zeker ook eens naar zijn stranddorp Cadaquès gaan.
    Een "experience".