Albacete - Torrevieja

3 juni 2017 - Torrevieja, Spanje

Hallo iedereen, we zijn terug !

Sorry voor het wachten op verder nieuws, gebrek aan internet en gebrek aan tijd zorgden er voor dat we even niets lieten horen.

Ons verblijf in Albacete was leuk, Javier en Lola , de ouders van Alicia, terug zien was een hartelijk moment.ze zijn ons nog altijd dankbaar dat we hun dochter in het felst van de crisis in Spanje, in Brugge aan werk hielpen.Uiteindelijk valt Albacete nog mee, brede lanen en kleinere steegjes met bars.Ondanks ons kort verblijf had Javier weer voor een leuke uitstap gezorgd.Ok, het was niet het adembenemende Alcala del Jucar zoals de vorige keer maar wel het oorspronkelijk dorp waaruit Albacete is ontstaan : Chinchilla , gelegen op een rots, super steile straatjes, leuk dorpsplein en vooral "cuevas" , woningen uitgehouwen in de rotsen. In een kleine bar aten we daar de lekkerste tapas tot nog toe.Met een beetje pijn in het hart verlieten we woensdag onze vrienden en zetten we koers naar Torrevieja aan de Costa Blanca.

Onderweg kilometers lange wijngaarden en eindelijk ook de befaamde molens van La Mancha.Kort na de middag bereikten we de kust, Nu 4 dagen rustvakantie bij onze dikke vrienden René en Brigitte.Het is al onze vierde keer dat we bij hun mogen verblijven en elke keer izijn het superfijne dagen : wandelingen aan de kust, boek lezen aan het zwembad en natuurlijk de nodige terrasjes doen, wat wil een mens nog meer? Bovendien waren in Torrevieja ook onze brugse vrienden Jean-Marie en Mia op vakantie en het spreekt vanzelf dat we ook met hen op stap gingen.Jean-Marie die al 20 jaar hier jaarlijks een maandje doorbrengt kent natuurlijk,de beste restaurants van de streek, onze uitstap naar het binnenland,Rebate was de moeite, een culinaire topper !

Morgen beginnen we aan onze verdere reis, deze keer in noordelijke richting, ( we moeten toch ooit huiswaarts keren, niet ? )

1. Jean-Marie Bulthé:
    3 juni 2017
    Het was ook voor ons een plezier om andermaal in de Vega Baja met jullie op (culinaire) verkenning te gaan en te genieten van het samenzijn met 3 koppels.
    Wij blijven hier nog een weekje en zien elkaar binnenkort terug in het ook wel mooie Bruhhe.
    Goeie reis Up North.