Cáceres

29 mei 2017 - Cáceres, Spanje

We verlaten Castilla y Léon en via de bergpas Puerto de Perales komen we in Extremadura , we zullen het geweten hebben : net na de top op 910 m duiken we naar beneden met een verzicht om U tegen te zeggen, we zien waarschijnlijk gans Extremadura ! We besluiten niet onmiddellijk naar onze eindbestemming te gaan maar doen eerst Trujillo aan.Meerdere vrienden hadden ons dat aangeraden en we hebben er geen spijt van : al van in de verte valt de stad op : een majestueuze middeleeuwse ommuurde vesting.Het is de stad van Pizarro, de conquistador die met maar 180 soldaten, weliswaar te paard , Peru inpalmde.De ene straat is al mooier dan de andere, wat opvalt is dat de stad zo goed als verlaten is.We komen voorbij een nonnenklooster  met een bord " toque el timbre " , dus wij aanbellen en men kan er koekjes van de streek kopen : achter een klein houten luikje verschijnt er een nonnetje dat vraagt wat we willen, in een doorgeefluik legt ze de koekjes zonder dat we haar kunnen zien, het geld leggen we nadien op.dezelfde plaats, achteraf blijken de koekjes veel goedkoper in een winkeltje in de buurt, maar ja,  het zal wel voor een goed doel geweest zijn zeker !

We trekken verder naar Cáceres, onze eindbestemming, maar niet te vergelijken met het kleine knusseTrujillo, dit is een grote levendige stad weliswaar ook met een interessante oude stadskern, de stad van Hernan Cortès, de veroveraar van Mexico. Voor ons is Trujillo een beetje Brugge en Cáceres Gent.

Morgen is onze bestemming Albacete, waarschijnlijk een stad waar geen toerist naartoe gaat, maar wij bezoeken er goede vrienden. Waarschijnlijk zullen we morgenavond geen tijd hebben om een verslag te schrijven, dus tot woensdag !

1. Herman buur:
    30 mei 2017
    Wat een mooi land en de toeriste mag er ook zijn , passend in het décor.