Bilbao - dag 2

19 mei 2017 - Bilbao, Spanje

Na een uitgebreid ontbijt zakken we af naar de stad.Deze morgen staat het Guggenheim museum op het programma.In New York moesten we bijna zoeken naar het museum, verstopt achter Central Park, hier is het museum niet te missen: het heeft iets, een majestueus gebouw langs de rivier.De gekozen architect Gehry haalde het o.a. van de Japanner Isozaki.

De inkomhal is overweldigend en de zalen vallen op door hun hoogte ( tot 22m hoog)

Er loopt voor het ogenblik een tentoonstelling over het impressionisme (Toulouse-Lautrec o.a., waarvan het museum van Elsene de volledige collectie heeft van zijn affiches) en ook van abstract expressionisme (Pollock, de Kooning, Rothko) , nietwaar Lut ?

Chris, spijtig genoeg stond de puppy van Jeff Koons onder stelling : de hond ruift, ttz. ze zijn de winterbloemen aan het vervangen in zomerbloemen.

Na het museumbezoek maakten we nog een rondrit door de stad met de toeristenbus.

Onze indruk is dat het een leuke stad is , best te vergelijken met Porto maar ze mist volgens ons de charme van Porto.

's Avonds gaan we eten in het restaurant gelegen tegenover ons hotel, geen toeristen te bespeuren, live op tv, stierengevechten in Madrid in aanwezigheid van Juan Carlos en nog bekender : Sergio Ramos ! Iedereen volgt de slachtingen alsof het een spannende voetbal wedstrijd is, niet te geloven !

Op naar onze volgende bestemming.

1. Herman buur:
    19 mei 2017
    Olé
  2. Chris:
    20 mei 2017
    Wie is die bodyguard naast dat stalen heerschap? De nieuwe FBI-directeur misschien?

Benieuwd naar waar het straks verder gaat. Een gokje: Barça...
    Saludos de Brujas
    C.
  3. Lut:
    20 mei 2017
    En, wordt de omgeving inderdaad gereflecteerd in het titanium?
    Hopelijk namen jullie nog meer foto's...? Ook van de Rothko's en zo..
    Groetjes uit Woerden en tot de volgende!
  4. Vandergraesen André:
    20 mei 2017
    Ik kijk elke dag weer uit naar je volgend reisverslag, wat voor mij steeds een openbaring is. Chartres, Cognac, Bilbao, allemaal onbekend terrein voor ons, dus zeer de moeite waard om jullie reiservaringen te volgen.
    Op naar...???