Miranda do duero

26 mei 2017 - Miranda do Douro Municipality, Portugal

Opstaan met onweer en regen, het is eens iets anders. We verlaten Sanxenxo met een beetje pijn in het hart, we zullen onze vrienden uit Galicië missen maar ze hebben beloofd ons te komen bezoeken in Brugge.

De Rios Baxas trokken we door in de gietende regen, het ene onweer na het andere. Onze bestemming, Miranda do Duero, net over de grens, moeilijk te bereiken, kleine bergwegjes op en af, af en toe kent onze gps de route niet, maar uiteindelijk bereiken we via een prachtig natuurgebied Parque Natural Montesinho onze bestemming en wordt het zelfs zonnig en aangenaam warm.

We logeren in casas Campo Como de Quinta, iets buiten het dorp, maar het is weer een top lokatie !

We zijn in Portugal en dus winnen we een uur, we hebben dus tijd genoeg om de omgeving te verkennen. Miranda do Duero ligt mooi boven de Duero, die hier nog ruw kronkelt tussen hoge rotsen. Spanje ligt aan de overzijde van de rivier.Morgen maken we een cruzeiro, één van de redenen waarom we hier een halte hebben voorzien.We kijken er al naar uit.

Het is even wennen om over te schakelen van het Spaans naar het Portugees, enfin , het is Mimi die nu haar Portugees moet bovenhalen en het lukt aardig om met de mensen hier te converseren.Super vriendelijke gasten, die Portugezen , ze vinden het leuk dat we moeite doen om hun in het Portugees aan te spreken.

Allé tot morgen iedereen, tiens, wisten jullie dat in Spanje Hemelvaartsdag geen feestdag is, het was er gewoon een werkdag! En dat voor zo een katholiek land !

1. Jean-Marie Bulthé:
    27 mei 2017
    Ja, hier was het ook hard werken (voor de Spanjaarden) op een Belgische feestdag. Spanje is super katholiek, maar hier minder vakbond invloeden zeker? In ieder geval een pak minder (katholieke) feestdagen dan bij ons.
    We kijken uit naar jullie komst naar de Costa Blanca, maar WILLEN JULLIE DAT SLECHT WEER NIET MEEBRENGEN!!!!
  2. Herman buur:
    27 mei 2017
    Volg jullie reis op google-maps . Dat is nog al een trip zeg , van Sanxenxo naar Miranda do Duero = 400 km.

Wij doken Portugal binnen van Santiago recht naar Braga en Bom Jesus
    Intussen 42 jaar geleden.
    Ik ben benieuwd wat jullie volgende etappe is.