Sanxenxo

24 mei 2017 - Sanxenxo, Spanje

Zalig!, wakker worden rond 9 u en lekker geslapen.Hier in Lugo zijn de nachten fris, 13 graden en straks geven ze 33 graden, zo eventjes 20 graden verschil, zelfs in België zijn de extremen niet zo enorm.

We hadden een kamer zonder ontbijt, dus 's morgens zoeken naar een bar, vlug gevonden aan de overzijde van onze straat, namen een koffie, een vers appelsiensap en een croissant, de rekening : 1,70 euro p/p, niet te geloven !

Omdat we pas na 10 uur vertrokken beslisten we onze omleiding naar het tempeltje over te slaan en rechtstreeks naar Sanxenxo te rijden. Sanxenxo is ons welbekend, omdat we er twee jaar geleden al waren via een intercambio met een koppel uit Pontevedra. Het was een hartelijk weerzien : alsof we er nog maar pas waren.

Eindelijk twee dagen vakantie : deze namiddag enkele uurtjes op het strand en nadien samen met de vrienden Ángel en Pepa een lekker etentje. We hadden een reden : exact 42 jaar geleden was onze trouwdag, dat moest gevierd ! Op een terrasje in de schitterende baai van Sanxenxo ( mooie naam hé ) genoten we van verschillende visschotels vergezeld van de onvermijdelijke witte wijn van de streek, Albariño druif.

Morgen krijgt de auto een dagje rust.... wij ook !

1. Vandergraesen André:
    25 mei 2017
    Dikke proficiat met jullie 42 ste huwelijksverjaardag!!!

Ook wij zitten in een zalig zonnetje, hoor, ons terras nodigt ook uit tot zalig niks doen en...rusten en lezen en ... toasten op jullie !
  2. Lut:
    25 mei 2017
    Proficiat! En, ze leven nog lang en gelukkig ❤️❤️❤️!!
    Geniet van de rust van de reisloze dagen! Dat is dus rust in het kwadraat! Besef dit goed dan kan je ook dubbel genieten!
    Tot blogs!
  3. Jean-Marie Bulthé:
    25 mei 2017
    Van harte gefeliciteerd.We drinken er binnenkort een op in Torrevieja.
    Jullie zijn alvast al goed aan het oefenen: lekker eten, een lekkerwijntje en zonnig strand.
  4. Herman buur:
    26 mei 2017
    Prachtige foto's Heerlijk reisverslagen.Doen ons terugdenken aan ons eigen Spanje- en Portugalreizen uit vervlogen tijden toen digitaal nog niet kon en toen we nog veel jonger waren. Geniet ervan ....want tijd vliegt snel maar herinneringen blijven door jullie verhalen levendig.
  5. Pedro:
    29 mei 2017
    beetje laat maar toch een heel dikke proficiat
    doe er nog maar vele jaren bij samen . proost
  6. Herman buur:
    29 mei 2017
    Proficiat met die super de super dag . je zult er nog veel jaren moeten bijdoen om ons in te halen . Straks 59 jaar samen en nog niet beu.